Aholini ro‘yxatga olishda axborot berish va reklama
Samarali muloqot strategiyasi, shuningdek, keng qamrovli reklama va axborot kampaniyalari muvaffaqiyatli ro‘yxatga olishni ta’minlashda muhim rol o‘ynaydi. Bu, ayniqsa, aholini ro‘yxatga olish jarayonida respondentlar yoki ma’lumot yig‘uvchi va ma’lumotlarni qayta ishlash bilan shug‘ullanadigan vaqtinchalik xodimlar sifatida ishtirok etishi nazarda tutilgan ro‘yxatga olishda so‘rov usulidan qisman yoki to‘liq foydalanadigan mamlakatlar uchun juda dolzarb. Biroq, aholi bilan to‘g‘ridan-to‘g‘ri aloqalar minimallashtirilishi mumkin bo‘lgan ro‘yxatga olish usullariga rioya qilgan mamlakatlarda ham, asosiy manfaatdor tomonlar bilan muloqot, shu bilan birga, ro‘yxatga olish natijalarining dolzarbligi va mavjudligi kabi tarkibiy qismlarga nisbatan maqbul sifat darajasini ta’minlash uchun muhim rol o‘ynaydi.
Ro‘yxatga olishni rejalashtirish bosqichida ko‘plab manfaatdor tomonlar bilan maslahatlashuv, tomonlar foydalanuvchilarning talablarini qondirish, so‘rovnomaning optimal tuzilishini ishlab chiqish, metodologiyani tasdiqlash, ishchi hamkorlikni yo‘lga qo‘yish va texnik ko‘rsatmalarni aniq tushunish uchun zarurdir.
Ro‘yxatga olishni o‘tkazish bosqichida reklama va axborot kampaniyalari aholini ro‘yxatga olish to‘g‘risida xabardor qilish, shuningdek, aholini ro‘yxatga olishda ishtirok etishini ta’minlash va rag‘batlantirishga qaratilgan zarur ma’lumotlarni taqdim etish uchun zarurdir. Odatda, aholini ro‘yxatga olish jarayonida barqaror ishtirok etish ko‘rsatkichini ta’minlash maqsadida mamlakat bo‘ylab yetib borish qiyin bo‘lgan aholi guruhlarini aniqlashga va ular bilan maqsadli ishlashga alohida e’tibor qaratiladi. Aslida, bunday kampaniyalarning maqsadlari aholini hamkorlikka jalb qilish, uni xabardor qilish, shuningdek, aholini ro‘yxatga olishda ishtirok etishga rag‘batlantirishdan iboratdir.
Bunday reklama kampaniyasining asosiy vazifasi jamiyatning holatini aniqlash uchun yaqinlashib kelayotgan ro‘yxatga olishning ahamiyatini, mamlakatning ijtimoiy-iqtisodiy rivojlanish istiqbollarini va ijtimoiy, mintaqaviy va umummilliy demografik o‘zgarishlarni tahlil qilishni tushuntirish hisoblanadi. Ro‘yxatga olish nafaqat mamlakat uchun, balki global miqyosda ham muhim madaniy va tarixiy ahamiyatga ega. Bunday kampaniya ro‘yxatga olish mamlakatning rasmiy statistika dasturining ajralmas qismi ekanligini ta’kidlashi kerak.
Asosiy amaliy maqsad — jamiyatning ro‘yxatga olishga ijobiy munosabatini shakllantirish, mamlakat fuqarolarini unda ishtirok etishga va o‘zlari haqida ishonchli ma’lumot berishga undashga qaratilgan. Shu bilan birga, samarali axborot va reklama kampaniyasi yanada kengroq maqsadlarni qamrab olishi kerak.
Barnoxon Maksudova,
Viloyat statistika boshqarmasi axborot xizmati bosh mutaxassisi.
Post Comment